Salzburgerland

Wild. Glooiend. Charmant.

Het Salzburgerland is een zeer geliefde vakantiebestemming. Vakantiegangers genieten van het enorme aanbod aan recreatiemogelijkheden.

De talloze wintersportgebieden bieden met pistes, rodelbanen en loipes voor elk wat wils.

’s Zomers zijn de bewegwijzerde wandel- en fietsnetwerken, zoals de spectaculaire Tauernradweg, goed voor de meest uiteenlopende belevenissen. Of neem een duik in een van de vele natuurlijke meertjes.

De Oberpinzgau

Authentiek. Natuurlijk. Veelzijdig.

Neukirchen am Großvenediger ligt in de Oberpinzgau in het Salzburgerland. Het dorp behoort tot een van de gemeenten in het nationaal park Hohe Tauern. De Oberpinzgau is een echte oase van natuur.

U wordt er verrast door adembenemende panorama’s: Majestueuze bergtoppen, eeuwenoude gletsjers, grazige alpenweiden, schaduwrijke bossen en uitnodigende oevers aan de zonzijde van de Salzach. Vanwege de authentieke schoonheid en de afwisseling komen talloze vakantiegangers vanuit de hele wereld naar de Oberpinzgau.

Het fantastische wintersportaanbod en de wandel-, klim- en fietsmogelijkheden maken de regio het hele jaar door populair.

Vraag onze brochure aan

Pinzgau – karakteristiek

De trotse lokale bewoners koesteren de bergen en onderhouden hun alpenweiden vol overgave. U kunt hier nog de landbouwdieren aantreffen die van oudsherre typisch bij de regio horen, zoals het Pinzgauer rund en het Noriker trekpaard.
De Pinzgauer bevolking staat bekend om de uitgesproken gastvrijheid. Bezoekers worden hartelijk verwelkomd en royaal onthaald, vaak met lokale specialiteiten als zelfgemaakte soorten kaas, het malse vlees van het Pinzgauer rund en natuurlijk de wereldberoemde luchtige pannenkoek ‘kaiserschmarren’.

Bezienswaardigheden

• Nationaal park Hohe Tauern is met een oppervlakte van 1.856 km² een van de grootste nationale parken van Europa. Maak kennis met het adembenemende hooggebergte.
  • Wintersportliefhebbers kunnen hun hart ophalen in drie skigebieden. De Wildkogel-Arena, de Kitzbüheler Alpen en de Zillertal-Arena zijn samen goed voor meer dan 375 kilometer piste.
  • De langste fietsroute van Oostenrijk voert in 270 of 310 km van Passau naar Krimml. Deze Tauernradweg is bovendien heel geschikt voor uitstapjes met het gezin.
  • De Krimmler Wasserfälle zijn met een valhoogte van 385 m de grootste watervallen van Europa. Geniet van dit schitterende schouwspel in het nationale park Hohe Tauern.
  • Bij 120 berghutten zijn wandelaars en mountainbikers van harte welkom. U kunt er genieten van plaatselijke specialiteiten en van de authentieke Almsommer.
  • Het Habachtal is een van de mooiste dalen van Oostenrijk. Kostbare smaragden uit dit dal sieren zelfs de Britse kroonjuwelen.

375KM

Skipiste

14KM

Rodelbaan

1.000KM

Mountainbike routes

94x

Wandelroutes

155x

Een dagje uit

10x

Bergmeren

Neukirchen am Grossvenediger

Unieke locatie

Het prachtig authentieke Neukirchen ligt aan de voet van de Wildkogelkabelbaan. Het dorp heeft ruim 2.500 inwoners. Dankzij de uitstekende infrastructuur vindt de vakantieganger er cafés, sportzaken, winkels voor de dagelijkse boodschappen en souvenirshops.

De horeca ter plaatse serveert stevige lokale specialiteiten, maar ook de wat verfijndere keuken. Vakantiegangers zijn van harte welkom voor de après-ski en voor skitochten en sneeuwschoenwandelingen. Voor cultuurliefhebbers heeft het Cinétheatro een afwisselend programma met cabaret, lezingen, toneel en liveoptredens.

Vraag onze brochure aan

Vertrouwd Investeren in de Oberpinzgau

Landberg is exclusief actief in de Oostenrijkse Oberpinzgau. Daar liggen onze roots. We zijn trots op al het moois dat de regio te bieden heeft en maken ons sterk voor duurzame, kwalitatieve ontwikkeling die niet alleen vandaag maar ook in de toekomst van waarde is.

In de regio ontwikkelden we reeds Das Wildkogel en Das Bramberg. Met groot succes.

We hebben het kwaliteitstoerisme een enorme impuls gegeven en zijn een vertrouwde partner van lokale overheden, bewoners en ondernemers. Dat vertrouwen betaalt zich uit: we weten de beste locaties te bemachtigen, waar we de meeste waarde kunnen creëren. Waarde voor de omgeving, voor de toeristen en niet in de laatste plaats voor onze investeerders.