Verkoopproces

2E HUIS OOSTENRIJK – STAPPENPLAN

Een tweede huis in Oostenrijk is iets dat u niet elke dag koopt, dus we kunnen ons voorstellen dat u zich afvraagt hoe zoiets gaat. Een duidelijk stappenplan geeft inzicht.

Alles begint met een goed gesprek in Nederland of Oostenrijk, zodat we uw wensen kunnen bespreken en u volledig kunnen informeren over het project. We vertellen u alles over de ontwikkeling, de locatie, bouw, architectuur, planning, verhuurmanagement, financiering, rendement, etc. En natuurlijk nemen we ruim de tijd om in te gaan op uw vragen.

We gaan graag met u op pad om samen het project en desgewenst ook de omgeving te bezichtigen. Als u wilt kunnen we ook meteen een vergelijkbaar, reeds gerealiseerd project bezoeken, zodat u een goede indruk krijgt van de kwaliteit die u mag verwachten.

Zijn we het eens? Dan volgt er een Kaufanbot voor de koopakte. Deze wordt door beide partijen getekend (dat hoeft niet per se in Oostenrijk) en opgestuurd aan de Rechtsanwalt.

We maken afspraken voor het tekenen van de verschillende vereiste documenten en het regelen van eventuele financiering.

Tijd om de koopakte te tekenen! Ook dat hoeft niet per se in Oostenrijk. Het kan bij een Nederlandse notaris, die de handtekeningen legaliseert en het geheel voorziet van een Apostille, waarna het naar Oostenrijk wordt gestuurd.

Tegelijk met de koopakte wordt ook de verhuur- en beheerovereenkomst getekend. Hiervoor is geen notariele bekrachtiging nodig.

Alles is rond! We houden u vervolgens zeer goed op de hoogte van de ontwikkeling van het resort en de bouw van uw appartement, penthouse of villa. En als u tussendoor vragen heeft, dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

Stap 1

Een goed gesprek

Alles begint met een goed gesprek in Nederland of Oostenrijk, zodat we uw wensen kunnen bespreken en u volledig kunnen informeren over het project. We vertellen u alles over de ontwikkeling, de locatie, bouw, architectuur, planning, verhuurmanagement, financiering, rendement, etc. En natuurlijk nemen we ruim de tijd om in te gaan op uw vragen.

bezichtiging

We gaan graag met u op pad om samen het project en desgewenst ook de omgeving te bezichtigen. Als u wilt kunnen we ook meteen een vergelijkbaar, reeds gerealiseerd project bezoeken, zodat u een goede indruk krijgt van de kwaliteit die u mag verwachten.

Stap 2

Stap 3

Optie contract

Om er voor te zorgen dat u de tijd heeft om alles nog eens af te wegen en u eventueel verder voor te laten lichten door bijvoorbeeld onze accountant, kunt u bij ons een optie contract tekenen. De getekende (verder vrijblijvende) overeenkomst stuurt u samen met een kopie van uw legitimatie naar info@landberg.at.

afspraken maken

We maken afspraken voor het tekenen van de verschillende vereiste documenten en het regelen van eventuele financiering.

Stap 4

Stap 5

Koopakte tekenen

Tijd om de koopakte te tekenen! Dat hoeft niet per se in Oostenrijk. Het kan bij een Nederlandse notaris, die de handtekeningen legaliseert en het geheel voorziet van een Apostille, waarna het naar Oostenrijk wordt gestuurd.

verhuur- en beheerovereenkomst tekenen

Tegelijk met de koopakte wordt ook de verhuur- en beheerovereenkomst getekend. Hiervoor is geen notariele bekrachtiging nodig.

Stap 6

Stap 7

Op de hoogte houden

Alles is rond! We houden u vervolgens zeer goed op de hoogte van de ontwikkeling van het resort en de bouw van uw appartement, penthouse of villa. En als u tussendoor vragen heeft, dan kunt u altijd contact met ons opnemen.